maandag 11 januari 2016

Schwalbe Schredda

Morgen heb ik waarschijnlijk enkele uurtjes vrij en daar maak ik wsk dankbaar gebruik van om de Q weer eens van onder het stof te halen. Net om die reden haalde ik vandaag de kojaks eraf om ze te vervangen door schredda's die hier al even liggen te wachten. Samen met de big apple van achterop zou dat lekker moeten zijn. De BA heeft me al veroverd, ik twijfel zelfs of volgende zomer de kojak nog terug komt, maar zover zijn we natuurlijk nog niet.

We zien wel.

Nog even terug naar de tourkap, Binnenkort ga ik eens binnen bij fietser om de cap te laten voorzien van een extra laag kevlar want nu is het een vod. Intussen probeer ik wel even de raad van Allewedertje om open te rijden en evt met gewone zwarte kap.

Ik las bij ons op het forum dat sommige velomobielrijders één of meerdere gaten boren in hun staart om luchtcirculatie toe te laten. Ik had er niet bij stil gestaan en dacht dat de opening achteraan de tourkap die met schuimrubberblokjes een opening van 30mm met de smurfenmuts creëert voldoende was om daarin te voorzien. Maar aangezien ik me te pletter zweet als ik het vizier niet volledig openzet, zal ik daar toch eens iets meer aandacht aan moeten besteden. Wel ga ik niet zomaar even gaan boren zonder voorkennis...

2 opmerkingen:

  1. Boren in mijn velomobiel? Over mijn lijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan ook ;-)
      Hierin de Orca zijn ook gaten geboord.
      Niet voor de koeling maar om extra verlichting
      (de bedrading) aan te brengen.

      Verwijderen