maandag 8 november 2010

Xlow Baron.... klooien man

Daarnet na het werk nog even verder gewerkt aan baron, het kettingrolletje met trekkende kettingbuis stonden er al op, ik had ook een klein kettingbuisje gemaakt voor de terugkerende ketting.

nu met de ketting erop te leggen heb ik een paar vaststellingen gedaan.

- Mijn voor derailleur was niet geschikt voor een verhouding 42/60t, dan maar 52/60t verhouden gemaakt
- de standaardbevesting van de voortandbladen, links en rechts werkt niet goed doordat de ketting langs de vork passeert en dus een beetje naar buiten geduwd word, heb dus de beide kettingbladen aan de rechtse kant (buitenkant) geplaatst met een ringetjes ertussen en door lange bussen te gebruiken.
- de voorste tandblad zijn spiksplinternieuw, bij het schakelen heeft de ketting wel eens last om direct op de tanden te blijven zitten, maar dat betert wel met de kilometers, zolang ik niet schakel blijft de ketting wel netjes zitten
- het korte kettingbuisje aan het wieltje bleek bij mij niet te werken, ik heb het dus vervangen door een langere kettingbuis die ik achteraan op het wieltje bevestig en vooraan een de trekkende kettingbuis hang, de combinatie werkt voorlopig wel goed? De toekomst zal wel moeten uitwijzen of het zo blijft dan wel terug naar af gaat
- ik vind het gebruik van hoofdletters in een tekst alles behalve handig, alleen leest het naar het schijnt makkelijker door derden

de voorste versnellingen zijn afgesteld, de achterste versnellingen zijn voor later deze week, maar ik heb er een goed ook op,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten