woensdag 4 november 2015

Vastzetten Vizier


Een mailtje naar Sinner leert me dat ze geen onderdelen verkopen voor andermans kappen... Grof? misschien, maar vooral realistisch. Hun eigen kappen moeten ook over de toonbank. 



Ze sturen me niet met lege handen weg... Ze geven me grondstof om een idee te vormen en uit te werken.
....een scharnierpunt met wrijvingsplaten. Je kunt met twee platsic ringen(wrijvingsplaten) carrosserieringen en boutjes plus moertjes vrij simpel zelf iets maken....


Ik zie het echter niet voor me, kom uiteindelijk tot een volgende testfase, aan de buitenkant een plastic ring die tegen het vizier aandrukt. Standaard zit er bij mij een kleine rubber ring tussen vizier en cap van diameter 25mm, deze is vervangen door een rubberring met diameter 60mm om een groter raakoppervlak te creëeren. aan de binnenzijde carrossieriering en borgmoer. Omdat ik geen lange boutjes van M5 heb, ben ik overgeschakeld op M6. Even manueel testen. het lijkt erop dat ik het scherm kan open duwen van binnen uit en toch enige kracht moet uitoefenen om het terug dicht te trekken. Ideaal... neen, maar fase 2 van het ontwerp is nu in de running, als het tegenvalt moeten we naar fase 3... zo werl trial and error nu eenmaal. Misschien kan ik ooit eens een sinnerkap van dichtbij bekijken om van te leren. 

3 opmerkingen:

  1. Hoi Wouter, ik ben hier ook mee aan het prutsen. In ieder geval heb ik ook een extra rubberring geplaatst aan de buitenkant van het vizier. Ik ben inderdaad van plan morgen ook langere bouten te kopen om betere rubberen ringen op de kap te zetten om het vizier beter te fixeren.

    Groeten, Wilco - De Bak

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn eerste indruk is dat het systeem van vastzetten werkt, Het vizier blijft staan, enkel bij kasseien en onverharde wegen, durft het lichtjes zakken.

    Ik kan achter ook de mensen volgen die zonder racecap rijden, want het is echt wel warm

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Wouter,ik zou eens kijken naar een oude integraal-helm waarvan je de´oor´ stukken incl de vizierbevestiging uit zaagt . Viziergedeelte er ook afzagen en daar je ruitje aan maken. Deze werken nl met nokjes en een veertje tegen het dichtklappen. Succes,Rene Brouwer. Allight Sunrider.

    BeantwoordenVerwijderen