vrijdag 17 februari 2017

Groepsaankoop Lichtvin

Geen idee of het doorgaat, of niet? Laatstleden heeft Capojan groen licht gekregen bij Flevobike om zich te informeren naar de interesse in het concept lichtvin op de Velomobiel. Op zijn blog heeft hij het wel eens meer over de haaivin van zijn ORCA.

Op het forum van ligfietsers.be heb we een tread geopend met een poll. De meningen zijn verdeeld. Zijn ze dat niet altijd? Daarom heb ik toch even enkele foto's genomen van de vin die nu zonder enige bevestiging op de quest staat. Het is een afdankertje zonder leds van Jan.



Voor het zicht twijfel ik. Voor de veiligheid een dikke ja, zelfs van mijn wederhelft. Die denkt zelfs verder... haaivin die uitsteek uit de blauwe zee :-)



15 opmerkingen:

  1. Als de keuze staat tussen de vin of de vlag zou ik voor de vin gaan...........

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zag die vlag eerst niet eens :-)

    Wouter, hoe kom je aan dat extra witte kapje waar die vlag aan vast is gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Verslag volgt nog. Tipje vd sluier. Dat witte kapje werd me na enige uitleg ter beschikking gesteld door velomobiel. Het is een klein deel van een glasvezel questkuip. Omdat ik al enige tijd op een attribuut van Flevobike aan het wachten was, bleef het verslag uit. Nu enkel nog plaatsen, foto's nemen en publiceren.

      Verwijderen
  3. 'T is dat ik nu niet veel meer in het donker rij, maar zo'n lichtvin had me dan wel wat geleken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oja. Dat witte kapje. Daar moet ik nog eens een verslag van schrijven

    BeantwoordenVerwijderen
  5. twijfelen over het zicht terwijl er een wel een fluo orange vlag aanhangt?
    niet twijfelen, vlag slopen en vin monteren

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het valt idd heel goed mee. Nu nog nadenken hoe we dit proper kunnen installeren. En een groepsaankoop afwachten. Misschien kan ik al eens leds plaatsen in de vin en bezien hoe dat staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Staat idd niet slecht. Vlag blijf er wel op staan tot de vin eropstaat natuurlijk.... Nu FF gaan kijken welk led(strips?) We daar gaan in plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo'n vin lijkt mij een veiligheidsverhogende nuttige aanvulling, vooral als het electrisch mooi geïntegreerd is: geen extra accu's, snoertjes etc. Mijns inziens vooral relevant voor de dagen dat zicht slecht is, schemer met regen b.v.

    Een nadeeltje is toch wel dat ik dan niet meer 2 maal daags onder de slagboom kan doorfietsen, dat is superhandig en vlot. De grap is eigenlijk dat er altijd één richting vrij van verkeer is: 's ochtends links, 's middags rechts. Aan de drukke kant staan altijd auto's en fietsers te wachten dus het voordeel is groot.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Doe mij er maar 2, met de juiste led's een verhoging van de zichtbaarheid,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kan bevestigen: sinds die vin er op zit, kreeg ik geen enkele opmerking meer over slechte zichtbaarheid. het is nu toch al de tweede winter dat ik ermee rij, dus het is geen eerste indruk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben nu aan het informeren voor zo helder mogelijke ledstrips op USB.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De prijs van de lichtvin bij Sinnerbikes was € 175, inclusief zuignappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lichtvin zit in de archiefkast, ik vind geen geschikte bevestiging. voor de vin op de muts. zal een winterjobke worden

    BeantwoordenVerwijderen