donderdag 28 oktober 2010

pompoensoep

het duurt nog tot volgende dinsdag eer ik weer aan het werk mag, op basis daarvan beslis ik voor mezelf dat het nog minimum even lang duurt ik weer kan fietsen. Na gans de dag naar dvd's zitten kijken wil ik even iets anders doen...  haha de soep is op, tijd om weer wat te experimenteren;
drie kleine pompoenen, vijf kleine ajuintjes, twee selderstengels, 5 worteltjes, 1 pastinaak en een kippebouillonblokje... maar heb ik niet nodig voor mijn soep.

Wij gebruiken geen boter om onze groentjes aan te stoven, snijden gewoon alles fijn, koken het met het bouillonblokje in water, mixen het geheel en klaar, ook gebruiken we zo weinig mogelijk zout en peper of andere kruiden, zo smaken we eerder de ware smaak van onze groente.

ik moet zeggen, ze is beter gelukt kwa smaak dan mijn vorige soep (een donkergroene soep met onder meer, pastinaak, pompoen, selder, ajuin, waarmoes en te veel peterselie)
straks als de vriendin thuis komt zal het wel niet lang duren eer ik weet dat ze in de smaak valt of dat ik zelf zelf mag consumeren

1 opmerking:

  1. de soep is tenslotte wel goed bevonden, ze zegt dat zij die veel beter maakt, tja, zullen het maar geloven zeker

    BeantwoordenVerwijderen