vrijdag 2 oktober 2015

verplaatsen kilometer teller

Gisteren tijdens mijn tweede ritje wilde ik graag mijn afstand meten. Meestal als ik fiets probeer ik er op te letten dat ik elke 5km een slokje water drink. bij langere afstanden wil ik elke 30km iets eten. zo hou ik het het langste vol.

De teller in de quest is draadloos, maar hangt maar wat te bengelen aan een plaatje, handig om hem eraf te nemen tijdens de rit, maar ik zit al krap in een quest, dus veel speelruimte om die teller er af te halen en vooral achteraf terug te steken is er niet. Vandaar dat ik gister de teller even ter hand nam tijdens het fietsen. en hem op verschillende zichtbare plaatsen heb gehouden.

Bij thuiskomst heb ik de teller een plaatsje gegeven op de gps-houder die ik reeds op mijn stuur monteerde. Voor sommigen zal dat buisje een doorn in het oog zijn. Zal mij een worst wezen. Voor mij primeert het nut en gebruiksgemak op het uitzicht. Tot nog toe zit dat buisje niet in de weg. toekomst zal uitwijzen hoe het zich verder manifesteerd.

Wat zit er nog in de planning

- Iets zoeken om stuur aan te hangen tijdens het fietsen maar ook waar hij kan aan blijven hangen bij het uitstappen
- Tourkap ophalen bij fishbikes die hem voor me mee zal brengen uit Wilrijk, Diezelfde dag komt hij daar aan met emvelobiel.
- Binnenkant tourkap bekleden met wilt bij fietser.be
- oplossing zoeken om open cockpit te tijden terwijl de tourkap netjes op de neus blijft staan;
- extra verlichting om gezien te worden.

(ervarings-)tips zijn altijd welkom.

6 opmerkingen:

  1. Mooi plekje voor de draadloze teller, want op de standaard plek doet deze teller het helaas vaak niet.

    Ik heb de teller een tijdlang met een stukje velcro aan de instaprand bevestigd. Nu heb ik aan het boutje van de spiegel (aan de binnenkant van de body) een bevestiging gemaakt waar de teller op-/aan-/ingeklikt kan worden. Nadeel: de binnenverlichting moet branden, anders zie ik niets.

    Kun jij nu nog wel je stuur onder de bodyrand klemmen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, ik kan hem er nog onder klemmen, Ik gebruikte een standaard stuurklemmetje. Ik denk dat het van bij rose komt, maar kan er niets van terug vinden. Als ik de gps er bijplug kan ik wel niet met gesloten cockpit rijden, Met de tourkap zou het wel moeten lukken, maar binnenverlichting zal dan ook een must worden... maar das dan weer een nieuw project :)

      Verwijderen
  2. Het is niet bedoeld als 'reclame' voor mijn eigen blog, maar voor ervaringen en foto's over lampjes bij de spiegels kijk even hier:
    http://roeifietsen.blogspot.nl/2014/01/extra-verlichting-helpt-echt.html

    Lees ook de commentaren eronder, daar staan ook nog wat tips en wordt nog het e.e.a. uitgelegd.

    Succes met de verlichting.

    De extra lampjes hebben trouwens allebei hun eigen accuutje. Zo zit ik nooit in één keer zonder licht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Over drinken gesproken, het schijnt beter te zijn om minder vaak, maar wel grotere hoeveelheden (200 ml) per keer te drinken (totaal net zo veel). De gedachte erachter is dat je maag bij een grote hoeveelheid drank harder geprikkeld wordt om alles op te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik ergens loop over te twijfelen, heb ik de gewoontje van overal een balletje op te gooien, ook bij de dokter of de kine... waar ik maar kom. En over drinken en eten heb ik geleerd dat er geen ideale methode bestaat, omdat elke persoon anders is, geldt ook voor elke persoon een andere methode...
      voorlopig voel ik me het meest comfi met de kleine slokjes,

      vroeger dronk ik veel meer, ik herinner me nog vaag dat ik VSV liter water ophad en eigenlijk keer zoveel bij had :-)

      Verwijderen
  4. ik heb velcro op mijn Quest gekleefd met behulp van loc tide en nu kan ik mijn kap vastzetten op de neus van de Quest en de achterkant van de kap zit mooi tegen de pootjes van de spiegels. zo kan ik hem overal meenemen en hij blijft mooi vastliggen zelfs tegen snelheden van meer dan 45 km/h.

    BeantwoordenVerwijderen